Til at hjælpe vores kunder med at håndtere COVID-19-situationen har EcoOnline udgivet funktioner og ressourcer til at hjælpe din virksomhed med effektivt at håndtere operationelle risici.

 

Overalt i verden taler vi om COVID-19 og uforudsigeligheden af, hvad der kommer til at ske i den nærmeste fremtid. Som arbejdsmiljøansvarlig er det tid til at etablere beredskabsplaner og vurdere risiciene i din virksomhed.

I henhold til Arbejdsmiljøloven skal arbejdsgivere vurdere risici i virksomheden og udarbejde planer samt gennemføre kontrolforanstaltninger, så de identificerede arbejdsmiljørisici reduceres. Virksomheder bør således løbende vurdere risikoen og forberede de nødvendige tiltag, der skal gennemføres.

Ingen har set en pandemi som denne før og i og med, at vi bevæger os ind i ukendt territorium inden for arbejdsmiljø, skal vi være omstillingsparate for at kunne implementere disse beredskabsplaner i praksis. Med den stigende globalisering er det ikke utænkeligt, at et lignende scenarie med en ny pandemi kan ske igen.

Mange oplever, at information og statistikker om COVID-19 ændrer sig hurtigt og skaber bekymring og fejlagtig information, der spreder sig sammen med sygdommen. Virksomheder bør have en åben dialog med de ansatte om virussen, dens potentielle indflydelse på virksomheden og hvad medarbejderne kan gøre for at beskytte sig selv.

Du kan begynde denne proces med at udføre en risikovurdering for at identificere risikoen for et virusudbrud på arbejdet, og hvad der skal gøres for at minimere denne risiko.

Vi har sammensat en trinvis guide til, hvordan du udfører en risikovurdering for COVID-19.


Guiden indeholder:

  • En 3-trins vejledning til udførelse af COVID-19-risikovurdering
  • Evaluer problemer og udfordringer i din organisation
  • Løsninger på problemet

 

Udfyld nedenstående formular og download guiden.